Warunki korzystania

REGULAMIN

Obowiązuje od dnia 30.03.2020.

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu opalcbox.pl.

  2. Regulamin jest udostępniony w Serwisie opalcbox.pl w formie, która umożliwia jego pobieranie, utrwalanie oraz wydrukowanie.

  3. Użytkownik Serwisu zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu przed utworzeniem Konta w Serwisie.

  4. Utworzenie Konta w Serwisie oraz potwierdzenie akceptacji Regulaminu jest jednoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Użytkownika Serwisu treści niniejszego Regulaminu oraz zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bez konieczności sporządzania odrębnej pisemnej umowy.

2. Definicje

Ilekroć w regulaminie mowa jest o:

Serwisie - oznacza to serwis internetowy opalcbox.pl, który udostępnia usługi, o których mowa w rozdziale 3.

Koncie - oznacza to konto główne lub dodatkowe utworzone w Serwisie, które definiuje usługi możliwe do realizacji, dane Właściciela Konta oraz Użytkowników Serwisu przypisanych do konta.

Koncie głównym - oznacza to konto utworzone w Serwisie, z którym wiąże się zawarciem umowy o świadczenie usług.

Koncie dodatkowym - oznacza to konto utworzone w Serwisie do Konta głównego. Właścicielem Konta dodatkowego jest Właściciel Konta głównego, do którego konto zostało utworzone. Administratorem Konta dodatkowego jest Administrator Konta głównego, do którego konto zostało utworzone.

Dokumentacji Serwisu - oznacza to wskazaną w Serwisie pomoc opisująca funkcjonalność Serwisu oraz sposób korzystania z niej.

Operatorze Serwisu - oznacza to firmę Metoda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie 00-351, ul Zajęcza 15, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000108146, NIP 522-26-40-671, REGON 015146440 oraz do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych pod numerem 12586.

Polityce prywatności - oznacza to informacje opublikowane w Serwisie, określające zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych w Serwisie.

Umowie powierzenia - oznacza to informacje opublikowane w Serwisie, określające zasady powierzenia Operatorowi Serwisu danych osobowych przez Właściciela Konta.

Przedsiębiorcy telekomunikacyjnym - oznacza to podmiot uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej na podstawie Ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Identyfikatorze PT - oznacza to numer jednoznacznie określający Przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, pod którym przedsiębiorca ten zarejestrowany jest w Rejestrze Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych, o którym mowa w Ustawie Prawo telekomunikacyjne.

Właścicielu Konta - oznacza to Przedsiębiorcę telekomunikacyjnego lub działającą osobę fizyczną, prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną utworzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami, który odpowiada za realizację usług dostępnych na Koncie oraz rozliczenie z Operatorem Serwisu.

Administratorze Konta - oznacza to działającą w imieniu Właściciela Konta osobę fizyczną, która rejestruje Konto w Serwisie, zarządza usługami dostępnymi na Koncie, a także przypisuje do Konta kolejnych Użytkowników Serwisu oraz przydziela im odpowiednie uprawnienia. Administrator Konta jest pierwszym Użytkownikiem Serwisu działającym w imieniu Właściciela Konta.

Użytkowniku Serwisu - oznacza to osobę fizyczną uprawnioną do korzystania z usług Serwisu w imieniu Właściciela Konta.

Systemie PLI CBD - oznacza to Platformę Lokalizacyjno-Informacyjną z Centralną Bazą Danych, system, o którym mowa w art. 78 ust. 4 Ustawy Prawo telekomunikacyjne wprowadzony rozporządzeniem z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu gromadzącego i udostępniającego informacje i dane od Przedsiębiorcy telekomunikacyjnego.

Dokumentacji PLI CBD - oznacza to zbiór, udostępnionych przez UKE, dokumentów określających techniczny, merytoryczny i formalny sposób realizacji procesów przenoszenia numerów w sieciach stacjonarnych (FNP) i ruchomych (MNP) oraz przekazywania danych adresowych i lokalizacyjnych w komunikacji z Systemem PLI CBD.

UKE - oznacza to Urząd Komunikacji Elektronicznej będący organem regulacyjnym, odpowiedzialnym za System PLI CBD i Dokumentację PLI CBD.

Systemie Obsługi Użytkowników (SOU) - oznacza to, udostępniony przez UKE, system pozwalający na wgląd w status i historię realizacji procesów przenoszenia numerów realizowanych przez System PLI CBD.

Cenniku lub Cenniku szczegółowym - oznacza to informacje opublikowane w Serwisie, określające wysokość opłat oraz sposób rozliczenia usług i opcji usług świadczonych w Serwisie.

Usłudze - oznacza to podstawową funkcjonalność Serwisu umożliwiającą realizację konkretnego celu. Wykaz usług Serwisu został wskazany w rozdziale 4 Regulaminu.

Opcji usługi - oznacza to dodatkową funkcjonalność usługi lub sposób rozliczenia usługi z zachowaniem jej zwykłej funkcjonalności.

Okresie rozliczeniowym - oznacza to wskazany w Cenniku szczegółowym przedział czasu, za który następuje rozliczenie świadczonych usług.

3. Prawa autorskie

  1. Wszelkie treści zawarte w Serwisie oraz składowe usług są własnością Operatora Serwisu, jeśli wyraźnie nie stwierdzono inaczej.

  2. Treści te są chronione prawem autorskim i bez zgody Operatora Serwisu mogą być używane jedynie do osobistego użytku, nie mogą być publicznie wykorzystywane w jakikolwiek sposób, powielane, zmieniane itp.

4. Zakres świadczonych usług

  1. Operator Serwisu zobowiązuje się do świadczenia usług opisanych w kolejnych podpunktach.

    1.1. Usługa STANDARD

    • Usługa udostępniająca funkcjonalności dotyczące Konta.

    • Usługa jest uruchamiana domyślnie podczas tworzenia Konta.

    • Do każdego Konta istnieje dokładnie 1 usługa tego typu.

    • Usługa jest zawsze "Aktywna".

      1.2. Usługa FNP

    • Usługa pozwala na techniczną realizację procesów oraz komunikację z Systemem PLI CBD w zakresie przenoszenia numerów w sieciach stacjonarnych w imieniu konkretnego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego zgodnie z obowiązującą Dokumentacją PLI CBD.

    • Listę procesów zdefiniowanych w Dokumentacji PLI CBD, które można realizować w ramach usługi określa Dokumentacja Serwisu.

    • Realizacja procesów dla wielu Przedsiębiorców telekomunikacyjnych na jednym Koncie wymaga uruchomienia osobnej usługi dla każdego Identyfikatora PT.

    • Usługi FNP są realizowane za pośrednictwem łącza do Systemu PLI CBD zestawionego dla Operatora Serwisu zgodnie z Dokumentacją PLI CBD.

      1.3. Usługa MNP

    • Usługa pozwala na techniczną realizację procesów oraz komunikację z Systemem PLI CBD w zakresie przenoszenia numerów w sieciach ruchomych w imieniu konkretnego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego zgodnie z obowiązującą Dokumentacją PLI CBD.

    • Listę procesów zdefiniowanych w Dokumentacji PLI CBD, które można realizować w ramach usługi określa Dokumentacja Serwisu.

    • Realizacja procesów dla wielu Przedsiębiorców telekomunikacyjnych na jednym Koncie wymaga uruchomienia osobnej usługi dla każdego Identyfikatora PT.

    • Usługi MNP są realizowane za pośrednictwem łącza do Systemu PLI CBD zestawionego dla Operatora Serwisu zgodnie z Dokumentacją PLI CBD.

      1.4. Usługa X112

    • Usługa pozwala na wywiązanie się Przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu z obowiązków określonych w art. 78 Ustawie Prawo telekomunikacyjne, tj. na przyjmowanie, gromadzenie i wysyłanie informacji dotyczących lokalizacji zakończenia sieci stacjonarnej i ruchomej, z którego może być wykonane połączenie do numeru alarmowego.

    • Usługa jest realizowana zgodnie z obowiązującą Dokumentacją PLI CBD.

    • Harmonogram wysyłania danych do Systemu PLI CBD określa Dokumentacja Serwisu.

    • Obsługa wielu Przedsiębiorców telekomunikacyjnych na jednym Koncie wymaga uruchomienia osobnej usługi dla każdego Identyfikatora PT.

    • Usługi X112 są realizowane za pośrednictwem łącza do Systemu PLI CBD zestawionego dla Operatora Serwisu zgodnie z Dokumentacją PLI CBD.

  2. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do dodania nowych lub usunięcia istniejących usług oraz ich opcji.

  3. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany funkcjonalności Serwisu w zakresie innym niż zdefiniowany przez Dokumentację PLI CBD.

5. Rozpoczęcie korzystania z Serwisu

  1. Operator Serwisu udostępnia usługi Serwisu za pośrednictwem sieci Internet.

  2. Użytkownik Serwisu może korzystać z usług Serwisu z dowolnego komputera posiadającego połączenie z siecią Internet.

  3. Konto jest tworzone w Serwisie w następujący sposób:

    • Administrator Konta potwierdza akceptację Regulaminu i tworzy Konto,
    • w Serwisie zostaje utworzone Konto w statusie „W definicji” i jest to Konto główne,
    • Administrator Konta uzupełnia wszystkie obowiązkowe dane opisujące Konto,
    • Konto uzyskuje status „Aktywne”.
  4. Administrator Konta zobowiązuje się do wprowadzenia danych wymaganych przez Serwis, w tym danych opisujących Konto, zgodnie ze stanem prawnym oraz do ich niezwłocznej aktualizacji w przypadku gdy ulegną zmianie.

6. Okres świadczenia usług

  1. Umowa na świadczenie usług opisanych w Regulaminie zostaje zawarta w momencie gdy Konto główne uzyskuje status “Aktywne”.

  2. Użytkownik Serwisu może korzystać z usług udostępnionych przez Serwis od dnia uzyskania przez Konto statusu “Aktywne” na zasadach określonych w Cenniku szczegółowym.

  3. Właściciel Konta ma prawo w dowolnym momencie zaprzestać z korzystania z Serwisu. W tym celu wnioskuje o usunięcie Konta głównego.

  4. Usunięcie Konta głównego jest realizowane w następujący sposób:

    • Administrator Konta wnioskuje o usunięcie Konta,
    • status Konta głównego oraz wszystkich Kont dodatkowych zostaje zmieniony na “Zablokowane”,
    • Serwis rozlicza świadczone usługi i wystawia fakturę za Okres rozliczeniowy, w którym Administrator Konta wnioskował o usunięcie,
    • Właściciel Konta dokonuje płatności za fakturę,
    • Konto główne, Konta dodatkowe oraz wszystkie dane związane z nimi zostają trwale usunięte z Serwisu.
  5. Operator Serwisu ma prawo do zmiany statusu Konta na “Zablokowane” jeżeli przez 6 kolejnych Okresów rozliczeniowych nie były realizowane na nim usługi, które podlegały rozliczeniu.

  6. Operator Serwisu ma prawo do usunięcia Konta głównego i wszystkich Kont dodatkowych jeżeli przez 6 kolejnych Okresów rozliczeniowych Konto główne pozostawało w statusie “Zablokowane”.

  7. Konto w statusie “Zablokowane” nie pozwala Użytkownikowi Serwisu na uruchamianie nowych procesów ale umożliwia odczyt informacji o usługach, realizację wcześniej zainicjowanych procesów oraz uruchamianie w Serwisie procesów przez System PLI CBD.

  8. Operator Serwisu usuwa Konto, które pozostaje w statusie “W definicji” przez czas dłuższy niż 3 dni kalendarzowe.

  9. Operator Serwisu ma prawo do usunięcia Konta jeżeli Użytkownik Serwisu

  • podał dane opisujące Konto niezgodnie ze stanem prawnym,
  • nie jest uprawniony do działania w imieniu Przedsiębiorcy Telekomunikacyjnego, którego Identyfikator PT wskazał w opisie Konta,
  • narusza postanowienia Regulaminu,
  • dokonuje czynności niezgodnych z prawem,
  • działa na szkodę Operatora Serwisu lub Serwisu.
  1. Umowa na świadczenie usług wygasa wraz z usunięciem Konta z Serwisu.

7. Odpowiedzialność

  1. Użytkownik Serwisu zobowiązany jest przestrzegać postanowień Regulaminu.

  2. Właściciel Konta odpowiada za dopełnienie wszelkich wymogów formalnych wskazanych w Dokumentacji PLI CBD niezbędnych do rozpoczęcia i zakończenia realizacji usług za pośrednictwem Serwisu.

  3. Właściciel Konta odpowiada za poprawność wszelkich danych przekazywanych w ramach realizacji usług świadczonych w Serwisie.

  4. Właściciel Konta odpowiada za merytoryczną realizację procesów świadczonych w ramach usług na zasadach określonych w Dokumentacji PLI CBD, w tym za inicjowanie procesu przeniesienia numeracji, podejmowanie bieżących decyzji o sposobie realizacji procesu, udzielanie odpowiedzi w terminach określonych w Dokumentacji PLI CBD.

  5. Właściciel Konta odpowiada za kontakt z UKE oraz Systemem Obsługi Użytkowników (SOU), w tym za wyjaśnianie wszelkich wątpliwości merytorycznych dotyczących informacji, które System PLI CBD wymienia z Serwisem.

  6. Operator Serwisu odpowiada za zapewnienie ciągłości działania Serwisu, niezwłoczną naprawę błędów oraz za utrzymanie i poprawne działanie łącza do Systemu PLI CBD.

  7. Operator Serwisu odpowiada za zapewnienie działania usług zgodnie z obowiązującą Dokumentacją PLI CBD, w tym za wprowadzanie aktualizacji zgodnie z harmonogramem określonym przez UKE.

  8. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za awarie, które wystąpiły po stronie Systemu PLI CBD.

  9. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji usług, które wynikają z braku w założonym czasie odpowiedzi Przedsiębiorcy Telekomunikacyjnego, z którym wymieniane są informacje za pośrednictwem Systemu PLI CBD lub awarii Systemu PLI CBD.

  10. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje awarii i opóźnień, o których mowa w pkt 7.8. i 7.9.

  11. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219) Użytkownik Serwisu zobowiązany jest do nieumieszczania w Serwisie treści o charakterze bezprawnym lub wprowadzających w błąd, a także podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów informatycznych u Operatora Serwisu.

  12. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z umożliwienia dostępu do Serwisu przez Użytkownika Serwisu nieuprawnionym osobom trzecim.

  13. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości w świadczeniu usług powstałe w wyniku niespełnienia przez Właściciel Konta wymogów technicznych opisanych w Dokumentacji Serwisu.

  14. Operator Serwisu odpowiada za zapewnienie ochrony danych osobowych udostępnionych przez Właściciela Konta na zasadach określonych w Polityce Prywatności i Umowie powierzenia.

  15. Konsekwencje działań, które wykonują Użytkownicy Serwisu ponosi Właściciel Konta.

8. Płatności

  1. Usługi i opcje usług są rozliczane na zasadach określonych w Cenniku szczegółowym.

  2. Operator Serwisu wystawia fakturę VAT za Okres rozliczeniowy niezwłocznie po jego zakończeniu.

  3. Faktura jest wystawiana do Konta głównego za korzystanie z usług powiązanych z Kontem głównym oraz wszystkimi Kontami dodatkowymi.

  4. Nabywcą wskazanym na fakturze jest Właściciel Konta.

  5. Faktura jest wystawiana w formie elektronicznej, z terminem płatności 14 dni od daty wystawienia.

  6. Faktura jest udostępniana na Koncie w Serwisie, o czym Użytkownik Serwisu jest niezwłocznie powiadamiany.

  7. Nieotrzymanie powiadomienia o wystawieniu faktury nie zwalnia Użytkownika Serwisu od płatności za fakturę, która została wystawiona i udostępniona na Koncie.

  8. Płatności za faktury, będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze.

  9. Za datę płatności za fakturę uznaje się datę wpłynięcia należności na rachunek bankowy Operatora Serwisu.

  10. W przypadku opóźnienia w płatności Operator Serwisu uprawniony jest do naliczenia odsetek ustawowych.

  11. W przypadku braku płatności za fakturę przez okres dłuższy niż 14 dni od upłynięcia terminu płatności Operator Serwisu ma prawo do zmiany statusu Konta na “Zablokowane”.

9. Reklamacje

  1. Użytkownik Serwisu może zgłaszać Operatorowi Serwisu reklamacje w związku z funkcjonowaniem Serwisu i korzystaniem z usług.

  2. Reklamacje można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres sd@opalcbox.pl

  3. Operator Serwisu zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Użytkownika Serwisu, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

  4. W przypadku braków w reklamacji Operator Serwisu wezwie Użytkownika Serwisu do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania reklamacji. W takim przypadku za termin zgłoszenia reklamacji uważa się datę zgłoszenia uzupełnionej reklamacji.

  5. Odpowiedź na reklamację jest przesyłana drogą elektroniczną.

10. Ochrona danych osobowych

  1. Zasady dotyczące ochrony danych osobowych określa Polityka Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.

  2. Właściciel Konta jest administratorem danych osobowych, które udostępnia Operatorowi Serwisu w ramach realizacji usług dostępnych w Serwisie.

  3. Właściciel Konta jako administrator danych osobowych, powierza Operatorowi Serwisu przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją usług na zasadach określonych w Umowie powierzenia, która stanowi integralną część Regulaminu.

  4. Umowa powierzenia zostaje zawarta w momencie zawarcia umowy na świadczenie usług, o czym mowa w rozdziale 6 Regulaminu. Zawarcie umowy powierzenia jest niezbędne dla prawidłowego świadczenia usług przez Operatora Serwisu.

  5. Umowa powierzenia zostaje zawarta na okres świadczenia usług, o którym mowa w rozdziale 6 Regulaminu.

11. Zmiana Regulaminu

  1. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.

  2. Operator Serwisu powiadamia Właściciela Konta o zmianie i udostępnia nową treść Regulaminu w Serwisie.

  3. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w momencie jego opublikowania w Serwisie oraz zaakceptowania Regulaminu przez Właściciela Konta.

  4. Jeżeli Właściciela Konta nie zgadza się ze zmianą Regulaminu może wnioskować o usunięcie Konta.

  5. W przypadku usunięcia Konta w związku z brakiem zgody Właściciela Konta na zmianę Regulaminu Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do przechowywania danych związanych z Kontem dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń przez określony ustawą okres przedawnienia roszczeń.

12. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

  2. Spory powstałe w związku ze świadczeniem usług będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Operatora Serwisu. Prawem właściwym jest prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  3. Załączniki stanowiące integralną część Regulaminu:

  4. Zmiana załączników do Regulaminu nie oznacza zmiany Regulaminu

  5. Korespondencja z Operatorem Serwisu odbywa się w sposób wskazany w Serwisie i Dokumentacji Serwisu.

  6. Operator Serwisu może wykorzystać do celów marketingowych nazwę firmy Właściciela Konta, Identyfikator PT przypisany do usługi uruchomionej na Koncie oraz nazwę firmy przypisaną do Identyfikatora PT w Rejestrze Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych.

Łatwy sposób rozpoczęcia korzystania z serwisu

Operatorem serwisu jest Metoda Sp. z o.o. przedsiębiorca telekomunikacyjny o numerze RPT 12586 zarejestrowany wyłącznie w zakresie "Dostarczanie udogodnień towarzyszących / interfejsy programów aplikacyjnych".

kontakt@opalcbox.pl
Designed by spaceout.pl